EKOPARLAMENT ZŠ ROSICE
Školní ekoparlament je instituce zřízená za účelem zvýšení vlivu žáků na dění ve škole. Učíme
se tak odpovědnosti, demokratické diskusi a demokratickému způsobu řešení problémů.
Ekoparlament pracuje ve dvou sekcích: ekologická a škola pro demokracii
Funkcí ekoparlamentu je:
- aktivně se zapojovat do školního života a podílet se na chodu a rozvoji školy;
- spolupodílet se na řešení problémů školy, vzniklých v rámci vyučování i mimo něj;
- hledat a nalézat nejvhodnější řešení problémů žáků;
- uspokojovat návrhy a přání žáků;
- komunikovat a spolupracovat s pedagogickými pracovníky i vedením školy,
příležitostně i školskou radou;
- vymýšlet, plánovat, realizovat nejrůznější vylepšení školního života, akce pro žáky i
veřejnost nebo organizovat charitativní činnost žáků školy;
- reprezentovat naši školu.
Zástupci ekoparlamentu jsou:
- osobnosti, které bez problémů jednají s vedením školy, umějí se spolehnout sami na
sebe, dokáží poskytnout pomoc, zajímají se o druhé lidi, o svět kolem sebe, pouštějí
se do diskuse i řešení problémů
- žáci, kteří jsou ochotni věnovat svůj volný čas ve prospěch školy a udělat něco navíc
-
Ekoparlament má:
- zástupce ze tříd 6. – 9. ročníku; třída nemusí svá křesla zaplnit. Zástupci jednotlivých
tříd jsou voleni demokratickým způsobem ve třídách. Volební období je zpravidla na
jeden školní rok, v případě uprázdnění křesla proběhnou doplňující volby.
- zástupce, kteří si mezi sebou rozdělili funkce v rámci jednotlivých sekcí
Zasedání ekoparlamentu:
- jsou povinná pro členy ekoparlamentu;
- jsou po domluvě přístupná kterémukoli žáku či zaměstnanci školy;
- svolává a řídí ředitel školy, případně vedoucí každé sekce a koordinují ho dva členové
pedagogického sboru;
- jsou přibližně jednou měsíčně, v případě potřeby častěji;
- probíhají dle stanov ekoparlamentu;
- jsou zveřejňovány školní veřejnosti především prostřednictvím nástěnky
ekoparlamentu, dále pak na stránkách školy či prezentací zástupců jednotlivých tříd
na čtvrthodinkách.