Rosice

Vyhledávání

Aktivity pro žáky s poruchymi učení

Depistážní šetření 

  • jsou výzkumná šetření, která probíhají v prosinci v 1. třídách a  v únoru ve 2. třídách
  • provádí je na základě písemného souhlasu rodičů školní speciální pedagog a školní psycholog
  • v 1. třídě u dětí vyhledáváme dílčí nedostatky v analýze a syntéze slov, v pravo-levé orientaci, zrakové analýze, v chybném držení psacího načiní apod.
  • výsledky jsou konzultovány s třídním učitelem a dětem a jejich rodičům, u kterých bylo dílčí oslabení zjištěno, jsou nabídnuty pracovní listy k docvičení nebo docvičovací hodiny v rámci vyučování se speciálním pedagogem nebo školním psychologem
  • ve 2. třídě se zaměřujeme na kvalitu čtení, schopnost sluchové diferenciace, sluchové analýzy a syntézy, vnímání rytmu slov, zrakové analýzy. Žáci též píší krátký diktát a opis.
  • na základě konzultace s třídním učitelem je vybraným žákům doporučena návštěva dysklubu, některým i komplexní vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně
  • o výsledcích obou šetření jsou rodiče žáků seznámeni individuálně na konzultačních hodinách 

 DYS-KLUB 

  • je kroužek pro žáky s poruchami učení, který se koná 1krát týdně po vyučování
  • na 1. stupni je zvlášť pro děti z 2.,3.,4. a 5. třídy, vyučuje speciální pedagog
  • na 2. stupni pracují tzv. D-kluby, vyučuje učitel českého jazyka s kvalifikací dyslektický asistent
  • kroužek je bezplatný
  • je určen pro děti s poruchami učení, ale navštěvují ho i žáci, kteří nemají poruchu učení diagnostikovanou a přesto mají problémy v českém jazyce
  • kroužek probíhá ve speciální třídě, která je vybavena kobercem, čtyřmi počítači, polštářky na čtení, speciálními pomůckami a knihovnou
  • knihovna nabízí nejen odbornou literaturu, ale i pracovní listy a literaturu pro děti, učitele i rodiče
  • během hodiny střídáme různé činnosti - chvilky čtení, procvičování pravo-levé orientace, kvantity samohlásek, sluchové a zrakové analýzy a syntézy, opakování probíraného  učiva
  • pravidelně je zařazována hodina v počítačové učebně u interaktivní tabule, kde využíváme speciálně zakoupené programy i programy na internetu
  • v některých hodinách pracujeme ve skupinách, v jiných individuálně, na konci hodiny hrajeme hry, soutěžíme
  • děti kladně hodnotí speciální vánoční dysklub
  • v březnu organizujeme speciální olympiádu, ve které děti soutěží ve specifických dovednostech
  • vybraní žáci nás pak reprezentují na speciální olympiádě, kterou pořádá ZŠ Bosonožská Brno

Nápravy

  • tak říkáme hodinám, kdy integrovaní žáci pracují individuálně pod vedením speciálního pedagoga v rámci jedné hodiny čtení týdně
  • děti zde procvičují potřebné dovednosti v souladu se závěry vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně, individuálním vzdělávacím plánem a podle aktuální potřeby
  • po dohodě s třídním učitelem docvičujeme probírané učivo českého jazyka
  • při práci využíváme pracovní listy, materiály z naší knihovny, počítač
  • žák v těchto hodinách může napsat nevydařený diktát, čtvrtletní písemnou práci apod.

 

Menu

Odkazy

E-learning ZŠ Rosice

Google Apps pro ZŠ Rosice

Jsme na Facebooku

Logo_FB.png

Kroužky, nabídka RUBIKO SVČ Rosice

rubiko logo.jpg

Školský portál JMSkoly

Virtuální prohlídka školy

VP_vstupni_hala.jpg

Aktuality

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
V rámci netradičních dnů na naší škole mám zájem o:
a) Den v županech
  
 548
b) Den naruby (holky za kluky a kluci za holky)
  
 265
c) Den v klobouku
  
 150
d) Den v lyžařských brýlích
  
 201
e) Den v jedné barvě
  
 234
f) Den v pyžamu
  
 113