Základní škola Rosice, příspěvková organizace
Rosice
Drobečková navigace

Aktuality > Distanční vzdělávání - výsledky dotazníkového šetření

Distanční vzdělávání - výsledky dotazníkového šetření



Datum konání:
31.5.2020

Děkujeme ještě jednou všem 498 respondentům, kteří se zúčastnili našeho dotazníkového šetření týkajícího se vzdělávání na dálku. Moc si vašich názorů vážíme. Po vyhodnocení dotazníků můžeme říci, že distanční způsob výuky zvládáme v Rosicích velmi dobře. Neustále je však co zlepšovat. Z vašich připomínek a postřehů jsme si stanovili níže uvedená opatření, které okamžitě zavádíme.

Opatření, které jsme pro zlepšení distančního vzdělávání přijali:

  • úkoly z výchovných předmětů budou nadále pouze dobrovolné
  • učitelé na 2. stupni zlepší poskytování zpětné vazby svým žákům
  • lépe zajistíme distribuci pracovních listů žákům, kteří nemají možnost tisku
  • materiály na internetu budeme zveřejňovat i v editovatelném formátu
  • časové limity u testů adekvátně prodloužíme nebo nebudou testy časově omezeny
  • nové studijní materiály a úkoly, ve všech kurzech Moodle budeme zobrazovat vždy v pondělí na následující týden (tj. s termínem splnění do neděle)
  • do jednou zveřejněného tématu již nebudeme zpětně nijak zasahovat (doplňovat, upravovat)
  • pro větší přehlednost systému Moodle budou ke všem materiálům, úkolům, testům přidána zaškrtávací pole „Označit jako splněné“
  • ve větší míře budeme při výuce na dálku používat i hodiny on-line, vlastní videa a podcasty

moodle.png

Výsledky dotazníkového šetření 1.-3. ročníku, 4.-5. ročníku, 6.-9. ročníku.

A proč používáme pro distanční výuku zrovna LMS Moodle? I když existují uživatelsky přívětivější e-learningové systémy, pro LMS Moodle jsme se rozhodli (již před několika lety) s ohledem na to, že tento systém je užívaný nejen na univerzitách, ale i na mnoha středních školách. Naši žáci tak budou mít při svém dalším studiu jistou výhodu v tom, že jim bude toto prostředí již známé.

Mgr. Petr Řezníček, ředitel školy
Základní škola Rosice, duben 2020.