Individuální vzdělávací plán se vypracovává pro individuálně integrovaného žáka, žáka s hlubokým mentálním postižením, případně také pro žáka skupinově integrovaného nebo pro žáka speciální školy. Na naší škole se vypracovávají IVP nejčastěji z důvodu vývojové poruchy chování, vývojové poruchy učení, poruchy autistického spektra a mimořádného nadání.
IVP vzniká na základě doporučení k integraci vydané školským poradenským zařízením (PPP, SPC) a písemné žádosti rodičů. Na jeho vzniku se podílí učitelé žáka, jeho rodiče i žák samotný a vychází ze závěrů speciálně pedagogického vyšetření nebo psychologického vyšetření v PPP nebo SPC. Je vypracován do měsíce od vydání doporučení k integraci. Individuální vzdělávací plán může být doplňován a upravován v průběhu celého školního roku podle potřeby. Za zpracování individuálního vzdělávacího plánu odpovídá ředitel školy. Originál IVP je v katalogovém listu žáka. Kopie je uložena u výchovného poradce.
Rodiče
Žák