Projekty 2024
- Adaptační pobyt pro žáky 4. a 6. tříd
-
Ekologický pobyt žáků ZŠ Rosice jako součást prevence sociálně patologických jevů
-
Aktivity na LVK zaměřené na prevenci závadového chování žáků
-
Škola o přírodě v přírodě – vytváření pozitivních vztahů v třídním kolektivu s enviromentálním programem
-
Den pro školu
-
Akce školy ke Dni dětí a závěru šk. roku
-
Vánoční výstavky
-
Bruslení
-
Ekoparlament
- Rozvoj nadaných žáků
Prezentace projektů
Adaptační pobyt pro žáky 4. a 6. tříd
Cíle projektu:
- Prevence šikanování a budování pozitivních vztahů mezi spolužáky.
- Prevence proti závadovému chování a zneužívání návykových látek.
- Diagnostika klimatu třídního kolektivu.
- Práce s třídním kolektivem.
- Navázání nových přátelství mezi dětmi v nově se tvořícím kolektivu.
- Sebepoznávání a rozvoj komunikace mezi dětmi i učiteli.
- Rozvoj týmové spolupráce.
- Vedení dětí ke zdravému způsobu života.
- Využití proškolených žáků v „peer programu“ – spolupráce mladších a starších žáků učí se přemýšlet v souvislostech o životním prostředí.
Ekologický pobyt žáků ZŠ Rosice jako součást prevence sociálně patologických jevů
Cíle projektu:
- Žáci si prohloubí znalosti o přírodě.
- Učí se přemýšlet v souvislostech o životním prostředí.
- Učí se týmově spolupracovat a vzájemně diskutovat o problematice životního prostředí.
- EKO pobyt je součástí systému celoškolní prevence a svým pojetím a realizací vytváří prostor pro snížení výskytu sociálně patologických jevů u dětí.
Aktivity na LVK zaměřené na prevenci závadového chování žáků
Cíle projektu:
- Prevence závadného chování a podpora budování pozitivního sociálního klimatu ve třídách.
- Seznámení se základními pravidly pobytu na horách, s poskytováním první pomoci na horách, s prvky lyžařské výzbroje a výstroje a s její údržbou.
- Výuka sjezdového lyžování jako náplně aktivního využití volného času.
- Nabídka aktivního využívaní volného času.
Škola o přírodě v přírodě – vytváření pozitivních vztahů v třídním kolektivu s environmentálním programem
Cíle projektu:
- Žáci posilují vztahy v třídním kolektivu formou cvičení a her a tím předcházíme závadovému chování mezi dětmi.
- Dokáží vysvětlit význam přírody pro člověka a vyjmenovat zásady správného chování v přírodě.
- Učí se samostatně zkontrolovat a zhodnotit výsledky své práce. Žáci dovedou spolupracovat s ostatními, obhájit vlastní názor a respektovat názor druhých.
Den pro školu
Cíle projektu:
- Přispět k rozvoji kultury ve městě Rosice.
- Vedení žáků ke společenskému životu, stužkování a rozloučení s absolventy naší školy.
- Při konání Dne pro školu prezentuje naše škola činnost našich žáků před rosickou veřejností.
- Nezanedbatelným cílem pro naše sdružení je také získání finančních prostředků z dobrovolného vstupného.
- Všechny tyto prostředky jsou použity pro zlepšování vzdělávacích podmínek školy, pro rozvoj zájmových aktivit našich žáků a vytváření podmínek pro pozitivní sociální klima školy.
Akce ke Dni dětí a závěru šk. roku
Cíle projektu:
- Prevence rizikových forem chování.
- Rozvíjení týmové spolupráce.
- Podpořit touhu k pohybu a zdravému životnímu stylu.
- Rozvíjení obratnosti a postřehu.
- Získání zájmu o přírodu a volnočasové aktivity.
- Mít radost z pohybu i přes nepřízeň počasí.
- Získání zájmu dětí o pohybovou aktivitu.
- Ukázat dětem možnosti, jak vhodně trávit svůj volný čas.
- Společně zažít pocit vítězství, ale naučit se i prohrávat.
Vánoční výstavka
Cíle projektu:
- Zpřístupnění školy veřejnosti.
- Propagace práce žáků.
- Navození vánoční atmosféry.
- Spolupráce s mateřskými školami a základní školou Tetčice.
- Zapojení školy do života města.
Bruslení
Cíle projektu:
- zpřístupnění výuky bruslení co nejširšímu počtu dětí
- pěstování fyzické zdatnosti žáků
- zvládnutí techniky pohybu na bruslích
- spolupráce s rodiči
- spolupráce se sportovními organizacemi města
Ekoparlament
Cíle projektu:
- budování pozitivního klimatu na naší škole
- prevence závadového chování
- podpora našich pedagogů a provozních zaměstnanců
Rozvoj nadaných žáků
Cíle projektu:
- rozvoj nadaných žáků
- spolupráce s ostatními školami pracujícími s nadanými žáky
- rozšíření povědomí o práci s nadanými žáky na veřejnost
- podpora individuálního přístupu při výuce
- rozvoj digitálních kopetencí
- vytvoření zásobníku kvizových, vzdělávacích a strategických her
- rozvoj logického myšlení pomocí her a zážitkové pedagogiky