Roční plán školní družiny ZŠ Rosice pro školní rok 2020/2021
Hlavní úkoly pro tento rok:
Měsíc Měsíční blok
|
Tematické okruhy - Konkrétní výstupy a rámcové návrhy činností |
Září
|
Mí kamarádi · Stanovuje si pravidla soužití · Komunikuje se spolužáky včetně žáků z jiných tříd na oddělení · Nebojí se vyjádřit v kolektivu · Učí se tolerovat odlišné jedince a jejich názory |
Chováme se ohleduplně · Zvládá sám rozlišit bezpečné chování v rámci školní družiny · Chová se ohleduplně při hrách · Zná základní čísla 150, 155, 158, (112) |
|
Sportovní hry · Zná základní pravidla fotbalu · Hraje fair-play · Seznámení se školní zahradou · Seznámení se školním hřištěm · Respektuje pravidla bezpečnosti při sportovních aktivitách |
|
Dějiny planety · Časová osa · První dějiny planety · Tvoření na motivy dinosauřích témat |
|
Zeleň · Práce s přírodními materiály, které se pojí s jednotlivým ročním obdobím · pozorování změny přírody · projekt herbář – snaha o sběr květin typických pro naše podnebí · porovnání flory u nás a ve světě |
|
Říjen
|
Školní družina – seznámení se · Jednotlivé aktivity ve školní družině · Práce s materiálem · Vše má své místo |
Respektovat a být respektován · Normy chování · Správné chování a odlišnosti jedinců · Vzájemný respekt k sobě i k vyučujícím · Podpora tolerance · Podpora sebehodnocení a nesouzení druhých |
|
Podzim · Barvy pojící se s podzimem · Zná podzimní měsíce · Výtvarné materiály spojené s podzimem · Změny v přírodě |
|
První Dějiny člověka · Život prvních lidí · Návaznost na předchozí časovou osu · Vývojové stupně člověka · Jak žili první pospolitosti lidí · Odlišnosti se současností i s předchozími lidmi · Potřeba sdružovat se · Vysvětlení důležitosti spolupráce v rámci lidské pospolitosti |
|
Člověk mezi lidmi · Věková heterogenita – pomoc starších mladším a umění se přizpůsobit · multikulturalismus – snaha přiblížit ostatní světové kultury, náboženství a hledat rozdíly i společné znaky. · Návštěva domova důchodců (připravené kulturní vystoupení žáků)
|
|
Listopad
|
Rozmanitosti přírody · Rozmanitá příroda v Evropě · Jehličnaté a listnaté stromy u nás · Evropská příroda · podnebné pásy ve světě. Důsledky změny klimatu · Fauna a flora odlišná od Evropy |
Sportovní hry · Podpora pravidel fotbalu a vybíjené · Další pohybové hry · Dodržování pravidel bezpečnosti při sportovních aktivitách · Rozvoj hrubé motoriky · Základy fair play, snaha o podporu řešení sportovních situací v rámci kolektivu |
|
Antika - Řecký ideál krásy - Řecké sportovní hry (olympiáda) - Život ve starověkém Řecku - Kulturní památky - Život ve starověkém Římě - Kultura Říma - Život ve starověkém Egyptě - Kultura Egypta - Záhady a tajemství pyramid - Obrázkové a hieroglyfické písmo |
|
Prosinec
|
|
Přelomový rok 0 - Vznik prvních větších útvarů - Babylonská věž - Biblické příběhy - Kultura tehdejších států - Formování Křesťanství - Křesťanské hodnoty |
|
Počátky Křesťanství, vánoční tradice, zvyky · Ježíšův příběh · Biblické příběhy · Základní představení Bible · Svátky a tradice u nás a ve světě |
|
Příroda v zimě
|
|
Leden
|
Pravidla chování · Nastavení pravidel po prázdninách · Zhodnocení prázdnin · Respektování se navzájem |
Sportovní hry · Základní pravidla méně tradičních sportů (pétanque, frisbee, florbal) · Dodržování pravidel bezpečnosti při sportovních aktivitách · Rozvoj hrubé motoriky · Pohyb v tělocvičně a sportovní aktivity v uzavřených prostorách · Hraní fair play |
|
Zima · Zná zimní měsíce · Rozvoj pohybových aktivit a činností v zimě · hodiny – poznávání času |
|
Cizí kontinenty · Významné stavby severní Ameriky (Socha svobody, Mount Rushmore, Niagarské vodopády ) · Specifická zvířata pro severní Ameriku · Indiánské zvyky · Samurajové a jejich pravidla chování |
|
Voda · Sněhové radovánky, stavění sněhuláků. · Slepé mapy a doplňování vodstva na mapě. · Vycházka k Bobravě. · Význam vody pro rostliny. Práce na školní zahradě. |
|
Únor
|
Masopust · Výroba masek · Představení masopustních svátků |
Středověk - Kodex rytíře - Monarchie a kastovní uspořádání společnosti - Heraldika - Rytířské příběhy - Závody na koních |
|
Energie
|
|
Březen
|
Ostatní náboženství · Porovnání náboženství v nekřesťanském světě · Tolerance odlišností · Toulky po jiných kontinentech |
Sportovní hry · Základní pravidla méně tradičních sportů (pétanque, frisbee, florbal) · Dodržování pravidel bezpečnosti při sportovních aktivitách · Rozvoj hrubé motoriky · Pohyb v tělocvičně a sportovní aktivity v uzavřených prostorách · Hraní fair play |
|
Zámořské objevy · Mořeplavectví · Významné osobnosti · Objevování Ameriky – střet kultur · Mapa světa a kontinenty |
|
Doprava
|
|
Duben
|
Aprílový týden · Den naruby · Komiksová tvorba · Šifrování a logické hádanky |
Jaro · Poznáváme květiny a přírodu specifickou pro toto období · Tvoření z jarních materiálů |
|
Vznik moderní republiky · Vznik Československa · Moderní dějiny českého státu · Naše významné osobnosti tohoto období · Státní symboly |
|
Den Země
|
|
Květen
|
Květiny · Poznávání květin typických pro ČR · Přírodní barvy · Kresba · herbář |
Sportovní hry · Základní pravidla méně tradičních sportů (pétanque, frisbee, florbal) · Dodržování pravidel bezpečnosti při sportovních aktivitách · Rozvoj hrubé motoriky · Pohyb v tělocvičně a sportovní aktivity v uzavřených prostorách · Hraní fair play |
|
Nové dějiny · Elektrifikace · Vynálezy · Moderní státy · Současná kultura · Technické a moderní stroje · Témata na přání dětí |
|
Rosice a okolí
|
|
Červen
|
Budoucnost lidstva · Zakončení celoročního tématu – časové osy · Budoucnost lidstva · Mimozemské civilizace · Objevování vesmíru · Vyčerpatelné a nevyčerpatelné zdroje · Suroviny na planetě |
Ideální škola – hodnocení roku · Umění argumentace · Snaha o formulování vlastních názorů |
|
Léto · Pravidla bezpečnosti o prázdninách · Telefonní čísla integrovaného záchranného systému · Letní sporty |
|
Živočichové
|
Název tématu k ekovýchově |
Návrh pracovních okruhů |
Zeleň
|
Práce s přírodními materiály, které se pojí s jednotlivým ročním obdobím pozorování změny přírody projekt herbář – snaha o sběr květin typických pro naše podnebí porovnání flory u nás a ve světě |
Člověk mezi lidmi
|
Věková heterogenita – pomoc starších mladším a umění se přizpůsobit multikulturalismus – snaha přiblížit ostatní světové kultury, náboženství a hledat rozdíly i společné znaky. Návštěva domova důchodců (připravené kulturní vystoupení žáků)
|
Zdravý životní styl
|
Společné vaření (perníčky, jednohubky a podobně) návštěva školní kuchyně – rozhovor s kuchařkami jak se co vaří a proč máme právě takováto jídla Příprava jídla typická pro různé státy (projekt dětí) Rozdělení potravin podle vhdnosti a nevhodnosti (projekt dětí) Ovoce a zelenina která léčí. Význam ovoce a zeleniny v našem jídelníčku. Sportovní a pohybové aktivity. |
Příroda v zimě, vánoční tradice, zvyky |
Mikulášská nadílka spojená s příběhem o Mikulášovi. Vánoční besídka. Vycházky do zimní přírody. Pokusy se sněhem. Tání a mrznutí. Různá skupenství vody. Zvyky a tradice v jiných zemích. Oslavy Vánočních svátků ve světě. Severní krajiny. Promítání z cest. |
Voda
|
Sněhové radovánky, stavění sněhuláků. Slepé mapy a doplňování vodstva na mapě. Vycházka k Bobravě. Význam vody pro rostliny. Práce na školní zahradě.
|
Energie
|
Živly – voda, oheň vítr - Bezpečnost při práci s nimi. Rozdělávání ohně. Školní zahrada – opékání. Význam elektřiny pro moderního člověka. Získávání energie u nás a ve světě. |
Doprava
|
Simulace dopravních situací. Dopravní značky, poznávačky a soutěže. Dopravní výchova. Různé dopravní prostředky ve světě. Zvířata jako dopravní prostředek.
|
Den Země
|
Úklid na školní zahradě a cestě na zahradu. Důležitost třídění odpadků. Projekt „vyčistíme Česko“ - sběr odpadků v okolí školy. Jarní práce na zahradě. Sportovní den. Návaznost na celoškolní akci |
Rosice a okolí
|
Neztratíme se – procházky a výlety do okolí a na významná místa Rosic. Četba o historii Rosic. Kresba památek Rosicka. Kresba znaku Rosic. Návštěva volební místnosti při parlamentních volbách. |
Živočichové
|
Projekt starání se o zvířátko. Kresba zvířat různými technikami. Rozlišování zvířat podle výskytu, velikosti a dalších znaků. Práce s internetem. Písně o zvířatech (delfíni, Kozel, Metro pro Krtky a další). Popis zvířete – zlepšení vyjadřovacích schopností. Zvířata na planetě Zemi. Povídání o ZOO, o držení zvířat v zajetí. |
© 2021 Základní škola Rosice, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO