a) Název školy: Základní škola Rosice, okres Brno-venkov
Právní forma: příspěvková organizace
Sídlo: Pod Zahrádkami 120, 665 01 Rosice
IČ: 70876843
Ředitel školy: Mgr. Petr Řezníček
Resortní identifikátor právnické osoby (RED_IZO): 600111130
Zřizovatel: Město Rosice
Sídlo: Palackého náměstí 13, 665 01 Rosice
Škola sdružuje: Základní škola – IZO: 102 191 174
Školní družina – IZO: 118 300 211
Školní jídelna – IZO: 103 079 939
Kontakty:
Telefon: 546 412 361
Fax: 546 410 146
E-mail: zsrosice@volny.cz
prijmeni.jmeno@zsrosice.eu (pedagogičtí zaměstnanci)
WWW: http://www.zsrosice.cz
Přehled oborů vzdělávání:
Kód oboru |
Popis oboru |
Forma vzdělávání |
Vyučovací jazyk |
Délka vzdělávání |
Kapacita oboru |
79-01-C/01 |
Základní škola |
denní |
český |
9 let |
735 |
b) Charakteristika školy
Typ školy: úplná základní škola (k 30. 9. 2014)
Školní rok 2014/2015 |
Počet tříd |
Počet ročníků |
Počet žáků |
Průměrný počet žáků na třídu |
1. stupeň |
13 |
5 |
312 |
24,00 |
2. stupeň |
8 |
4 |
183 |
22,88 |
Celkem |
21 |
9 |
495 |
23,57 |
Zvolený vzdělávací program:
Název zvoleného vzdělávacího programu |
V ročníku |
Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání ZŠ Rosice |
4. - 5., 8. - 9. |
ROScestník - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání ZŠ Rosice |
1. - 3., 6. a 7. |
Zařízení školního stravování (k 31. 10. 2014):
Typ jídelny- dle výkazu Z 17-01
|
Počet |
Počet strávníků |
||
děti a žáci |
zam. školy a důchodci |
ostatní * |
||
L11 ŠJ - úplná |
1 |
414 |
60 |
0 |
* ostatní – ostatní důchodci, zaměstnanci jiných škol, zaměstnanci jiných zaměstnavatelů
Školní družina (k 31. 10. 2014):
ŠD |
počet oddělení ŠD |
počet zapsaných dětí ve ŠD |
Celkem |
5 |
146 |
Zaměření školy:
c) Údaje o školské radě
Školská rada byla zřízena v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním a vyšším odborném vzdělávání (školský zákon), dle §167 v roce 2005 a má 9 členů. V listopadu 2014 proběhly řádné volby do školské rady, protože vypršelo funkční období „staré“ školské rady. Na prvním zasedání byl zvolen předsedou Ing. František Pokorný. O činnosti školské rady jsou vedeny zápisy ze zasedání, které jsou dostupné na webových stránkách školy.
|
Fyzické osoby |
Přepočtení |
Celkový počet pedagogických pracovníků * |
36 |
32 |
Z toho odborně kvalifikovaných dle z.č. 563/2004 Sb. |
36 100% |
32 100% |
* bez as. ped., vych. ŠD
|
Fyzické osoby |
Přepočtení |
Celkový počet vychovatelů |
4 |
3,4 |
Z toho odborně kvalifikovaných dle z. č. 563/2004 Sb. |
4 100% |
3,4 100% |
Zařízení školního stravování – 5 plných úvazků
Provozní zaměstnanci: školník – 1, uklízečky – 4, hospodářka – 1, ekonomka – 1
Správcové tělocvičny – dohody o pracovní činnosti (4)
Věk |
Učitelé |
|
Muži |
Ženy |
|
do 35 let |
3 |
4 |
35-50 let |
2 |
19 |
nad 50 let |
1 |
7 |
Pracující důchodci nepobírající důchod |
|
|
Pracující důchodci pobírající důchod |
|
|
Celkem |
6 |
30 |
Rodičovská dovolená |
|
4 |
|
Oblast
|
Počet seminářů, kurzů, konferencí |
Počet účastníků
|
1. |
I. stupeň ZŠ (zejména Čj, M, Cj) |
42 |
13 |
2. |
Humanitní předměty (zejména Čj, Cj) |
15 |
17 |
3. |
Přírodovědné předměty (M, F, Inf, Př) |
21 |
30 |
4. |
Zájmové vzdělávání ve školní družině |
7 |
4 |
5. |
Právní předpisy a školský management |
11 |
5 |
Celkem |
|
96 |
69 |
Podrobněji viz Příloha č. 1 „Závěrečné zprávy z předmětových komisí za rok 2014-15“.
Zapojení školy do dalšího vzdělávání v rámci celoživotního učení: NE
Jiný asistent (pedagogický, osobní): ANO, 7 asistenti pedagoga (pro integrované žáky), 1 zahraniční asistent – rodilá mluvčí Friederike Descharles, Rakousko (březen až červen 2014).
Ročník / celkový průměrný prospěch |
Počet žáků |
Prospělo s vyznamenáním |
Prospělo |
Neprospělo (*) |
Opakují |
|
1. |
1,028 |
72 |
70 |
1 |
0 |
1 |
2. |
1,091 |
61 |
59 |
2 |
0 |
0 |
3. |
1,213 |
56 |
49 |
6 |
0 |
1 |
4. |
1,295 |
68 |
51 |
17 |
0 |
0 |
5. |
1,440 |
55 |
40 |
14 |
0 |
1 |
Celkem za I. stupeň |
312 |
269 |
40 |
0 |
3 |
Ročník / celkový průměrný prospěch |
Počet žáků |
Prospělo s vyznamenáním |
Prospělo |
Neprospělo (*) |
Opakují |
|
6. |
1,580 |
43 |
19 |
24 |
0 |
0 |
7. |
1,572 |
48 |
25 |
22 |
0 |
1 |
8. |
1,847 |
47 |
12 |
35 |
0 |
0 |
9. |
1,963 |
45 |
11 |
32 |
2 |
0 |
Celkem za II. stupeň stupeň |
183 |
67 |
113 |
2 |
1 |
|
Celkem za školu |
495 |
336 |
153 |
2 |
4 |
*) počet žáků, kteří byli klasifikováni v náhradním termínu do 30. září 2015
Stupeň chování |
Počet |
% z počtu všech žáků školy |
uspokojivé |
4 |
0,81 |
neuspokojivé |
1 |
0,21 |
3. Celkový počet neomluvených hodin na škole za školní rok 2013/14: 64, průměr na jednoho žáka: 0,13
4. Vzdělávání žáků mimořádně nadaných (ve znění vyhlášky č.73/2005 Sb., § 12 - 14):
Oblast péče o nadané žáky je v naší škole ošetřena předpisem „Vnitřní předpis ZŠ Rosice k zajištění péče o nadané žáky“. Koordinátorem pro MNŽ je výchovný poradce. Podle IVP pracovali 3 mimořádně nadaní žáci. Nejčastěji dostávají rozšiřující, obohacující, problémové a tvořivé úkoly nad rámec těch běžných a povinných. Jedna žákyně 7. ročníku akceleruje v druhém cizím jazyce (vyučuje se společně se žáky 8. ročníku). Dva nadaní žáci také navštěvují kroužek tvůrčího psaní. Tento kroužek je doplněn také šikovnými žáky dle vlastního zájmu. Od října do května v něm pracovalo celkem 9 žáků.
Práce žáků byly odeslány do několika soutěží – Pábím, pábíš, pábíme, Poznej kvalitu – vyhraj kvalitu, Dopis o zemi, ve které bych chtěl bydlet.
I letos bylo vyvrcholením činnosti kroužku vydání sborníku ve spolupráci s firmou Coprint. Otevření tohoto kroužku plánujeme i příští rok, proběhne nábor nových členů.
Podrobněji v Příloze č. 2 „Závěrečná zpráva ŠPP za rok 2014-15“.
5. Údaje o přijímacím řízení na střední školu
|
Gymnázia |
SOŠ |
SOU |
neumístění |
celkem |
9.A |
6 |
13 |
4 |
0 |
23 |
9.B |
3 |
11 |
8 |
0 |
22 |
celkem |
9 |
24 |
12 |
0 |
45 |
% |
20,0 |
53,3 |
26,7 |
0,0 |
100,0 |
Údaje o výsledcích přijímacího řízení na víceletá gymnázia:
|
přihlášeno |
přijato |
5.A |
2 |
0 |
5.B |
2 |
1 |
celkem |
4 |
1 |
Údaje o výsledcích přijímacího řízení na víceletá gymnázia:
|
přihlášeno |
přijato |
7.A |
4 |
2 |
7.B |
4 |
3 |
celkem |
8 |
5 |
Ročník |
Počet žáků |
9. ročník |
45 |
nižší ročník |
0 |
Celkem |
45 |
a) Provedené kontroly ze strany České školní inspekce /datum, typ provedené kontroly/:
3.-5.2.2015, šetření anonymní stížnosti doručené na ČŠI dne 19.1.2015 a 27.1.2015
b) Opatření provedená na základě zjištění České školní inspekce:
Vyjádření ředitele školy k výsledku šetření stížnosti bylo odesláno zřizovateli dne 27. 3. 2015.
Uvádí se přehledný výčet rozhodnutí ředitele dle §165 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb. a počet odvolání proti tomuto rozhodnutí:
Rozhodnutí ředitele |
Počet |
Počet odvolání |
O odkladu povinné školní docházky podle § 37 |
15 |
0 |
O dodatečném odložení povinné školní docházky § 37 |
0 |
0 |
Další dle § 165, odst. 2 a, e, h, i |
62+14+21 (přijetí, přestup, IVP) |
0 |
Počet žáků v 1. ročníku rok 2013/2014: 57
Počet žáků v 1. ročníku rok 2014/2015: 72
Od 7. ročníku si mohou žáci vybrat z volitelných předmětů, ve školním roce 2014/2015 volili následovně:
Volitelný předmět |
Vyučující |
Ročník |
Počet žáků |
Seminář k ekolologické výchově |
Mgr Roche |
7. |
15 |
Seminář z matematiky |
Mgr. Štouračová |
7. |
11 |
Seminář z mediální výchovy |
Mgr. Hantková |
7. |
27 |
Konverzace v Aj |
Mgr. Roche Mgr. Řezáčová |
7. |
21 |
Sportovní hry |
Mgr. Minařík |
7. |
21 |
Německý jazyk |
Mgr. Treuová Mgr. Odehnalová |
7. |
27 |
Ruský jazyk |
Mgr. Dočkalová |
7. |
20 |
Volitelný předmět |
Vyučující |
Ročník |
Počet žáků |
Informatika |
Ing. Folvarčíková Mgr. Řezníček |
8. |
22 |
Konverzace v Aj |
Mgr. Dočkalová Mgr. Roche |
8. |
23 |
Seminář z mediální výchovy |
Mgr. Hantková |
8. |
18 |
Seminář z Pč |
Mgr. Štouračová |
8. |
8 |
Sportovní hry |
Mgr. Minařík |
8. |
24 |
Německý jazyk |
Mgr. Štouračová Mgr. Odehnalová |
8. |
27 |
Ruský jazyk |
PaedDr. Kroupová |
7. 8. |
21 |
Volitelný předmět |
Vyučující |
Ročník |
Počet žáků |
Základy administrativy |
Ing. Folvarčíková |
9. |
14 |
Konverzace v Aj |
Mgr. Dočkalová Mgr. Roche |
9. |
26 |
Seminář z matematiky |
Mgr. Schildová |
9. |
17 |
Seminář z Pč |
Mgr. Štouračová |
9. |
13 |
Sportovní hry |
Mgr. Vocilka |
9. |
24 |
Německý jazyk |
Mgr. Treuová Mgr. Odehnalová |
9. |
23 |
Ruský jazyk |
PaedDr. Kroupová Mgr. Hantková |
9. |
23 |
Ve školním roce 2014/2015 jsme zajistili i následující nabídku zájmových útvarů:
Název kroužku |
Vedoucí |
Den |
Počet žáků |
Tvůrčí psaní |
Michaela Hantková |
pátek |
9 |
Dys-klub 2. tř |
Iva Laciná |
středa |
18 |
Dys-klub 3. tř |
Iva Laciná |
pondělí |
20 |
Dys-klub 4. tř |
Iva Laciná |
pondělí |
18 |
Dys-klub 5. tř |
Iva Laciná |
čtvrtek |
9 |
Logo-kroužek |
J. Otépková Koblížková |
úterý |
6 |
Rosník |
J. Odehnalová, G. Folvarčíková |
úterý |
15 |
Školní parlament |
Z. Minařík, E. Treuová |
středa |
29 |
Divadelní kroužek |
J. Odehnalová, V. Richterová |
pátek |
12 |
Mažoretky |
Stanislava Žáková |
úterý, čtvrtek |
30 |
Ekokroužek |
A. Koblížková, P. Šoltésová, J. Vocilka, A. Kočičková, J. Roche |
1. středa v měsíci |
13 |
a) počty
|
fyzický počet |
Kvalifikace / specializace |
dosažené vzdělání |
výchovný poradce |
1 |
Ano / ano |
VŠ |
školní metodik prevence |
1 |
Ano /ano |
VŠ |
|
úvazek |
|
|
školní psycholog |
0,8 |
Ano |
VŠ |
školní speciální pedagog (netřídní)* |
0,227 |
Ano |
VŠ |
*) zařazený dle Metodického pokynu MŠMT ČR č.j. 13 409/98/24, bod 2.6.
b) věková struktura
|
do 35 let |
35-50 let |
50 let-důchodový věk/z toho důchodci |
výchovný poradce |
|
1 |
|
školní metodik prevence |
|
|
1/0 |
školní psycholog |
1 |
|
|
školní speciální pedagog |
|
1 |
|
c) další vzdělávání poradenských pracovníků:
- Výchovná poradkyně:
Konference Svět nadání 2014 – 9. 10. 2014, Brno
Seminář Pilotní přijímací zkoušky – 21. 10. 2014, Brno
Seminář Podpůrná opatření – 1. 12. 2014, Brno
Workshop Podpůrná opatření – 28. 5. 2014, Brno
- Školní psycholožka:
Školní psycholožka se tento školní rok účastnila pravidelných setkání regionálních schůzek školních psychologů (PPP Brno) a dále navštěvovala individuální supervizní setkání.
Seminář: „Diagnostika školní připravenosti“ Termín: 22. 9. 2014
Konference: „Nebojte se inkluze“ Termín: 14. 1. 2015
Plánovaný seminář „Práce s třídním kolektivem s prvky prevence rizikového chování“ byl přeložen (vzdělávací agenturou) na podzim 2015.
- Školní metodička prevence:
10. 2014 – konference prevence, JmK Brno
10. 2014 – pilotní přijímací zkoušky, JmK Brno
2. 2015 – Sociálně-právní ochrana dětí v kontextu školního prostředí
11. 2014 – Prevence kriminality, prekriminality a sociálně patologických jevů, Břeclav (Mgr. Michaela Veselá)
3. 2015 – Výchovné přístupy k dětem a mladistvým s rizikovým chováním
3. 2015 – Přístupy pedagoga k žákům a mladistvým s rizikovým závislostním chováním
d) akce v rámci prevence rizikových jevů chování:
1) ŠMP:
Více informací v Závěrečná zpráva ŠPP za rok 2014-15
a) finanční prostředky čerpané ze státního rozpočtu formou grantů (ne z KrÚ JmK): NE
b) finanční prostředky z jiných zdrojů (jakých): ANO, mzdové náklady na školního psychologa a speciálního pedagoga byly dotovány zřizovatelem
Přehled žáků s platným vyšetřením v PPP/SPC k 15. 6. 2015:
Třída |
Počet vyšetřených |
SPUCH |
Z toho integrovaných |
|
Hoši |
Dívky |
|||
1.A |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.B |
3 |
0 |
1 |
0 |
1.C |
3 |
3 |
0 |
1 |
2.A |
2 |
1 |
1 |
0 |
2.B |
3 |
1 |
1 |
0 |
2.C |
3 |
2 |
1 |
0 |
3.A |
13 |
2 |
6 |
2 |
3.B |
12 |
6 |
1 |
3 |
4.A |
10 |
3 |
1 |
1 |
4.B |
13 |
8 |
4 |
3 |
4.C |
6 |
4 |
0 |
0 |
5.A |
11 |
6 |
3 |
2+1* |
5.B |
10 |
5 |
2 |
1 |
1. stupeň |
89 |
41 |
21 |
13+1* |
6.A |
6 |
4 |
1 |
1 |
6.B |
8 |
2 |
4 |
1 |
7.A |
12 |
6 |
4 |
1+1* |
7.B |
8 |
5 |
1 |
0 |
8.A |
7 |
5 |
2 |
0 |
8.B |
12 |
7 |
2 |
2+1* |
9.A |
7 |
5 |
2 |
2 |
9.B |
10 |
5 |
3 |
2 |
2. stupeň |
70 |
39 |
19 |
9+2* |
celkem |
159 |
80 |
40 |
22+3* |
* žáci mimořádně nadaní
Viz Příloha č. 4 „Výroční zpráva o hospodaření školy za rok 2014“
OBLAST VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
Stanovené cíle:
Stanovené cíle v této oblasti byly naplněny.
OBLAST ŘÍZENÍ, PERSONÁLNÍ
Stanovené cíle:
Stanovené cíle v této oblasti byly splněny.
OBLAST KONTROLY
Stanovené cíle:
Stanovené cíle v této oblasti byly naplněny, jen Aj jsme ve šk. roce 2014/2015 netestovali - úroveň Aj byla zjišťována již ve šk. roce 2013/2014. V testování Stonožka společnosti Scio (v ČR bylo do testování zapojeno necelých 19 tis. žáků ZŠ) dosáhli naši žáci celkově průměrných výsledků. Zatímco v českém jazyce máme lepší výsledky než polovina zúčastněných škol, slabším průměrem byly výsledky v matematice. Ve školním roce 2014/2015 jsme byli zařazeni i do výběrového testování ČŠI výsledků vzdělávání žáků v 9. ročníku ZŠ (v ČR bylo testováno necelých 53 tis. žáků). V tomto testování (InspIS SET 2015) byly výsledky našich žáků nadprůměrné:
Přírodovědný přehled – průměrná úspěšnost žáků naší školy 62% (průměr ZŠ v ČR 55,4%)
Společenskovědní přehled – průměrná úspěšnost žáků naší školy 65% (ZŠ v ČR 57,8%)
O něco horší výsledky žáků naší školy v testování Scio je možné přičíst rozdílnému vzorku testovaných škol. V testování InspIS SET je účast všech vybraných škol v ČR povinná (ale také zdarma), kdežto testování společnosti Scio využívají zpravidla jen školy, které výsledkům vzdělávání věnují zvýšenou pozornost (a mají na tento komerční způsob zjišťování úrovně výsledků vzdělávání finanční zdroje).
OBLAST ČINNOSTI METODICKÝCH A PORADNÍCH ORGÁNŮ
Stanovené cíle:
Stanovené cíle v této oblasti byly naplněny vyjma bodu 5. Projednání dlouhodobé koncepce rozvoje školy s nově zvolenou Školskou radou bylo zařazeno do plánu práce na školní rok 2015/2016.
OBLAST MATERIÁLNĚ-TECHNICKÁ
Stanovené cíle:
Stanovené cíle v této oblasti byly naplněny jen částečně.
Odborná učebna přírodopisu začala sloužit současně jako kmenová třída a modernizace jejího technického vybavení byla odložena až na šk. rok 2016/2017.
Problém s přemístěním škrabky na brambory z nevyhovujících sklepních prostor byl vyřešen změnou technologie přípravy jídel (nákup již loupaných brambor – škrabka byla vyřazena z provozu). Nad rámec plánu pro školní rok 2014/2015 byl do školní kuchyně zakoupen nový konvektomat. Potřebu této investice uspíšila nutnost zabezpečit v naší kuchyni přípravu jídel pro MŠ Rosice v době rekonstrukce její budovy.
Střecha byla opravena na budově tělocvičny a na budově ZUŠ. Hlavní budova ZŠ vyžaduje kompletní rekonstrukci střechy, kterou po dohodě zajistí zřizovatel v průběhu roku 2016.
Vhodnější prostory pro umístění keramické dílny se nám bohužel najít nepodařilo. Tento úkol budeme řešit v případě, že se nějakým způsobem změní stávající prostorové podmínky.
OBLAST BOZP A PO
Stanovené cíle:
Stanovené cíle v této oblasti byly naplněny vyjma bodu 4. Vzhledem k množství školení, které pedagogové v průběhu školního roku 2014/2015 absolvovali, bylo toto odloženo. Školení pedagogů v poskytování první pomoci bude provedeno v následujícím školním roce.
PUBLIC RELATION
Stanovené cíle:
Stanovené cíle v této oblasti byly naplněny. Co se týká vnitřního klimatu školy, zbývá nám dohodnout ještě některá opatření, která by měla vzájemným vztahům prospět. Co se týká vnějších vztahů a propagace školy byly ve školním roce 2014/2015 stanovené cíle zcela jistě překročeny (viz níže).
ZÁVĚR
Školní rok 2014/2015 byl z pohledu zaměstnanců školy jistě náročný, ale pro Základní školu Rosice jako instituci i velmi úspěšný.
V první řadě je třeba vyzvednout úspěšnou obhajobu mezinárodního titulu Ekoškola. Naší škole se podařilo, již po čtvrté, obhájit titul v mezinárodním vzdělávacím programu, v němž se žáci učí o environmentálních tématech a zároveň sami usilují o šetrnější provoz své školy.
Program v ČR zajišťuje MŠMT a MŽP a koordinuje sdružení Tereza. Po auditu ze 4. května nám právo užívání titulu na další 4 roky bylo slavnostně předáno 18. 6. 2015 v Praze.
„Ukazujeme dětem, jak přijímat odpovědnost a jak se stát opravdovými občany. Prostřednictvím žákovského parlamentu se žáci o školu starají a učí se svět kolem sebe proměňovat k lepšímu.“ To je motto programu Škola pro demokracii, do kterého se žáci (členové žákovského parlamentu) s podporou vedoucích učitelů zapojili již ve školním roce 2013/2014. Po proběhlém mapování situace v naší škole jsme zjistili, že bohužel nesplňujeme kritéria ve 4 z 8 sledovaných oblastí, kterými jsou Dokumenty školy, Nástroje komunikace, Práce s pravidly, Práce se třídou, Učení a hodnocení, Žákovská samospráva, Naše škola a Škola v obci ani v základní úrovni. Neúnavným zlepšováním se se podařilo v roce 2015 naplnit stanovená kritéria programu ve všech 8 oblastech nejen na požadovanou základní úroveň, ale v 6 z nich i na excelentní úroveň a následující dva roky se tedy můžeme pyšnit titulem Škola pro demokracii.
Už v roce 2014 získal školní časopis Rosník nejedno ocenění v krajském kole soutěže Školní časopis roku. V roce 2015 se našemu časopisu podařilo obhájit celkové prvenství z minulého ročníku. Dále jsme byli oceněni za nejlepší obsah časopisu, grafiku a titulní stranu.
22. června vysílali žáci sedmého ročníku ZŠ Rosice společně s moderátory rádia Petrov. V rámci volitelného předmětu Mediální výchova natočili naši žáci videopozdrav posluchačům rádia Petrov. V soutěži se svým klipem zvítězili a za odměnu byli pozváni do živého vysílání brněnského studia.
Také u nás natáčela regionální televize. Byly vysílány záběry ze Dne Země, tanec 7 kroků Ekoškoly a rozhovor s členy ekokroužku v RKTV Regionu Kahan
V dubnu 2015 získali členové divadelního kroužku PŠT Rosice ocenění na přehlídce žákovských divadelních souborů Troubský tyjátr.
Získali cenu za nejlepší scénář, cenu pro komika festivalu a celkově 1. místo za nejlepší představení. Úspěch jsme slavili i v soutěži Mikroregion Kahan má talent kde členové divadelního kroužku získali dvě ceny poroty - za bezkonkurenční zpěv s kytarou a za skvělý herecký výkon.
V zahraničí (Rakousko, Německo, Chorvatsko) reprezentovaly naši školu i město mažoretky Anife při ZŠ Rosice – vícemistrně Moravy a Slezka 2014.
Žáci školy se každoročně účastní vědomostních soutěží a olympiád. Ve školním roce 2014/2015 byli mimořádně aktivní i úspěšní v matematických soutěžích. Pod vedením učitelů se žáci zúčastnili Matematické olympiády (školního i okresního kola), Pythagoriády (školního i okresního kola), školní soutěže Vánoční Sudoku i mezinárodní soutěže Klokan. Těchto soutěží se zúčastnilo celkem 277 žáků II. stupně základní školy a 11 z nich postoupilo do okresních kol. Největšího úspěchu dosáhla Lea Petřivalská, která se umístila na 1. místě, jak v okresním kole Matematické olympiády, tak i v okresním kole Pythagoriády.
Aktivně jsme se zapojili do společných projektů místních i celostátních – Noc kostelů, Zdravé město Rosice, Na kole dětem. Podporu EU z programů OP VK jsme v uplynulém roce využívali jako partneři v projektech Cizí jazyky pro život (NIDV Brno), Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v JmK (Střední škola polytechnická Brno) a Vzdělávání pedagogů v prostředí cloudu (B.I.B.S., a.s. – vysoká škola Brno).
Ve šk. roce 2014/2015 se nám vydařily i tradiční akce, které pořádáme pro rodiče i širokou veřejnost každoročně jako je Burza středních škol, Den otevřených dveří, Den matek, vánoční a velikonoční vystoupení žáků, jarmark, výtvarné dílny apod. Členové tanečního kroužku poprvé v historii školy vystoupili s polonézou na již tradičním školním Absolventském plese. Rekordní loni bylo i nasbírané množství starého papíru (zde se projevila dobře nastavená spolupráce s TS Rosice) a kaštanů.
Jestliže k tomu všemu připočteme výbornou spolupráci s ostatními organizacemi města Rosice, Městským úřadem a Městem Rosice samotným, o kterou se snažíme dlouhodobě, můžeme být s uplynulým školním rokem opravdu spokojeni.
V Rosicích 21. 9. 2015
Mgr. Petr Řezníček
© 2023 Základní škola Rosice, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO